Leveransvillkor
Jag har slutfört min beställning, när kommer den att skickas?
Leveranstid: Alla våra produkter skickas inom Sverige med 1-3 dagars spårbar frakt OM produkten finns i lager. Är produkten slutsåld i vårat svenska varuhus så skickas din produkt från vårat utländska lager med 7-14 dagars spårbar frakt.
Upp till 24h-72H från slutförd beställning tills ditt paket skickas ut. (Oavsett ifall det skickas ifrån vårat svenska eller utländska lager)
Vi ber om ursäkt för eventuella förseningar vad gäller orderleverans. Produktion eller leverans kan påverkas av globala problem utom vår kontroll och kan därför orsaka en längre väntetid.
Har du några fler frågor angående leveranstiderna?
Vänligen kontakta vår kundtjänst genom skicka ett mail till oss på info@glasgalleriet.se
Det finns omständigheter som vi ibland inte kan kontrollera (naturkatastrofer, helgdagar, väder osv.) Som kan orsaka eventuella förseningar. Medan de flesta paket kommer att komma i tid, kan det finnas omständigheter och förseningar som våra transportörer kan uppleva. Av detta skäl garanterar vi inte den exakta leveranstiden; leveransfrågan är rederiets ansvar.
Som ett litet företag har vi inte ett förpackningscenter ännu, men vi arbetar hårt för att expandera. Våra produkter skickas till vår förpackningspartner i Asien som distribuerar dina paket runt om direkt till Sverige. Vi vill tacka våra kunder för deras tålamod och förståelse.
Kommer jag att få ett spårningsnummer?
Vi tillhandahåller spårning för varje beställning. Spårning kommer att finnas tillgänglig när din produkt har skickats. Om du av något skäl inte fått ett spårningsnummer kan du kontakta oss på om du behöver hjälp med att spåra din beställning
Kan jag avbryta min order?
Du måste avbryta din beställning inom 24 timmar efter det att du har slutfört ditt köp för att avbokningen ska tillämpas. Allt du behöver göra är att skicka ett e-postmeddelande till oss med ämnes raden "AVBRYT". Om artikeln redan har skickats finns det ingen möjlighet att avbryta din order.
Jag har skrivit in fel adress, vad gör jag?
Om du har stavat fel eller fyllt i fel adress, svara helt enkelt på din e-postbekräftelse och ge oss korrekt information. Meddela oss omedelbart via e-post. Om adressen är fel kan vi korrigera detta inom 24 timmar.
Min produkt är skadad, vad ska jag göra?
Det är sällan produkterna skadas på grund av försiktigheten som tas när de behandlas. Trots detta rapporterar våra kunder att cirka 1 av 1 000 produkter kommer skadade på grund av felbehandling av posttjänster. Vänligen, avstå från att ta emot paketet om du ser skador på det och lämna in ett klagomål direkt till kuriren! Det kommer att skickas tillbaka till oss och vi kommer sedan att skicka ett nytt. Om du accepterar paketet kan vi inte hjälpa dig.
Om detta händer med dig, vänligen kontakta oss med:
- Ditt beställningsnummer.
- En bild av den skadade förpackningen / produkten.
När det mottagits på vårt kontor kommer vi gärna att skicka ut en annan gratis.
Outlösta Paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade eller vägrade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 199 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.